تعمیرات پنکه آبی هانا و نگهداری آن

پنکه مه پاش شر کت سرمابان که ب ه اون پنکه رطوبت ساز یا آب پاش هم گفته می شه ، وسیله ای برای خنک کردن فضای باز ه و با ریز کردن قطرات آب و پرتاب ش به محیط اط راف باعث خنکی هوا میشه که توی فصل گرم تابست ون ، شرایط نشستن و لذت بردن از فضای باز ر و برا تون مهیا می کن ه . اگه در فضای باز محل کارت ون و یا تو ی فضای بیرونی باغ یا ویل و رستوران به دستگاهی برای خنک سازی نیاز داشته باشی ن ، می تو نی ن پنکه های مه پاش شرکت سرمابان ر و به عنوان بهترین دستگاه خنک کننده فضای بیرونی انتخاب کنی ن

شاید براتون سوال باشه که مگه استفاده از  پنکه مه پاش شرایط نگهداری داره؟ بیاید با یه مثال براتون این موضوع را بررسی کنیم، فرض کنین یک گل خریداری کردین که به فضای داخلی منزلتون زیبایی بده. حالا اگه به خوبی از آن نگهداری نکنین گل شما خشک میشه و از بین میره. این موضوع در همه وسایلی که از آن در روزمرگی خودتان استفاده میکنین صدق میکنه. حالا بیاین شرایط نگه داری و تعمیرات پنکه آبی رو بررسی کنیم. شرایط نگهداری پنکه های مه  پاش هانا :

تمیز بودن پنکه آبی

بعد از خرید پنکه مه پاش هانا و استفاده از اون در محیط های باز، کافه ها و رستوران و باغ های خودتون در نظر داشته باشین که نظافت روزانه پنکه آبی بعد از پایان کار از اهمیت خاصی برخورداره. چون آبی که از میست خارج می شود رد طولانی مدت ذرات سفید رنگی را بر روی توری میست و گارد پنکه به جای میذاره. با خشک کردن قسمت میست و گارد پنکه مه پاش از این اتفاق جلوگیری میشه.

چک کردن مخزن پنکه مه پاش

در زمان استفاده از پنکه مه پاش لوله ای و پنکه آبی ریموتی و پنکه رطوبت ساز وی آی پی هانا بهتره هر یک ساعت  یه بار مخزن آب چک شود تا پمپ بدون آب نماند، زیرا پمپ وقتی بدون آب کار میکند میسوزد و از همین رو است که هیچ وقت پمپ پنکه های رطوبت ساز جزء گارانتی محسوب نمیشن. حتما شلنگ خروجی آب میست  توی پنکه آبی به داخل مخزن هدایت شده باشه تا آب اضافی از این خروجی مجددا وارد مخزن بشه. البته در نمونه های دیواری پنکه مه پاش نیازی به چک کردن مخزن آب نمی باشد. زیرا سیستم قطع خودکار آب دارد یعنی ظرفیت مخزن به حد متناسب برسد خودش ورود را قطع و مجددا در صورت نیاز پر می نماید.

سیستم قطع خودکار آب در پنکه آبی  به چه شکلیه سه) کنترل نوسان برق بهتره حتما از سیم رابطی که دارای محافظه برای روشن کردن دستگاه استفاده کنین تا حتی درصورت نواسانات برق و قطعی آن آسیبی به موتور پنکه مه پاش وارد نشه.

جا به جایی پنکه مه پاش

بیشتر پنکه های آبی به دلیل داشتن چرخ در انتهای جایگاه مخزن به راحتی جا به جا میشن فقط در هنگام منتقل کردن از مکانی به مکان دیگر در نظر داشته باشین از میله وسط دستگاه، اون رو هل ندید یا نکشید، به دلیل سنگین بودن سری و قسمت مخزن اون،

ممکنه دچار مشکل بشه. بهتره از قسمت مخزن دستگاه رو هل بدین. تا قطعاتش آسیبی نبینن.

تعمیرات پنکه رطوبت ساز

بعضی وقتا با رعایت همه این نکات بازم هم دستگاه خراب میشه یا به دلیل استفاده نکردن در طولانی مدت پنکه مه پاش نیز به تعمیرات یا سرویس دارن. که دراین مورد باید سراغ بخش تعمیرات شرکتی که از آن ها دستگاه را خریداری کرده اید برید.

بعد از تماس با بخش فنی از شما علت خرابی را جویا می شن که بیشتر مواقع موتور پنکه آبی کار نمیکنه. از مورد های دیگه ای که برای تعمیرات اقدام میشه میتونیم  به گردش نداشتن اون، شکسته شدن قطعه از موتور، سوختن خازن یا سیم پیچی موتور، کار نکردن میست، شکسته شدن گارد و مخزن اشاره کرد. بیاین علت خرابی و روش تعمیراتش را باهم مرور کنیم که شاید در رساندن علت دقیق خرابی دستگاه به کارشناس های فنی شرکت ما راحت تر عمل کنید. کار نکردن موتور پنکه مه پاش از چی میتونه باشه؟

چند دلیل اصلی برای کار نکردن موتور وجود داره:

یک : سوختن موتور یا نیم سوز شدن موتور که در این مورد حتما باید یک موتور نو متناسب با دستگاه خریداری کنین. دومین مورد میتونه از سوختن خازن داخلی موتور باشه که با تعویض خازن سوخته دستگاه مجدد شروع به کار میکنه چون خازن جریان برق را در سیم های موتور به گردش در میاره و در صورت سوختن جریان برق به خوبی در موتور منتقل نشده و موتور دستگاه مه پاش کار نمیکنه. و آخرین موردم خرابی گیربکس موتوره که در مدل های آبی بدون ریموت با تعویض گیربکس مشکل بر طرف میشه، ولی در مدل های ریموت دار باید برد اصلی موتور هم تعویض بشه.

خرابی چه قطعه ای مانع چرخش سری پنکه رطوبت ساز میشه؟ علت گردش نداشتن دستگاه مه پاش باز هم به گیربکس موتور برمیگرده. زیرا خرابی و شکستن سه قطعه مختلف در گیربکس باعث این اتفاق میشه که اصطلاحا به خانواده قطعات خورشیدی معروف هستن و با تعویض این قطعه ها در گیربکس این مشکل بر طرف میشه.

علت کار نکردن میست

از موتور میست پنکه مه پاش است که سوخته، با خرید و تعویض این موتور کوچک میست مجدد شروع به کار می کنده

خرابی ظاهری پنکه آبی

علت شکستن قطعات ظاهری پنکه های مه پاش فقط به نحوه نگهداری شما از این دستگاه ها برمیگرده. در نظر داشته باشین که این محتوا فقط برای اضافه شدن به دانش شماست. تا در صورت خرابی دستگاه های مه پاش به خوبی بتوانین کارشناسان فنی را راهنمایی کنید. هیچوقت خودتان اقدام به درست کردن دستگاه های خود ننمایید زیرا حتما باید با دستگاه های به خصوصی دستگاه های آبی شما چک شود تا دلیل اصلی شناسایی و تعمیرات آن انجام شود.

جهت تعمیرات پنکه آبی هانا می توانید با کارشناسان شرکت سرمابان ارتباط برقرار کرده و درخواست خود را ثبت نمایید.

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه