پنکه مه پاش دامداری، ویژگی ها و معرفی

پنکه مه پاش گاوداری

اهمیت استفاده از پنکه مه پاش در دامداری

به طور معمول حیوانات به راحتی با محیط خود سازگار می شوند. اما برخی از حیوانات مانند گاو تا حد زیادی به گرما حساس هستند. استرس گرمایی در حیوانات مزرعه یک مشکل بسیار شایع در دوره های هوای گرم است. دمای بالا (نه حتی شدید) می تواند برای سلامت حیوانات بسیار مضر باشد و حتی باعث مرگ شود. گرمای هوا برای حیوانات تولیدی مانند گاو های شیری، بز، گوسفند و… می تواند تاثیر منفی مستقیمی بر کمیت و کیفیت محصولات داشته باشد.

گرمای تابستان این پتانسیل را دارد که به یک چالش واقعی برای دام تبدیل شود. شما می توانید با نصب پنکه مه پاش دامداری و به کمک یک محلول خنک کننده، اثرات گرما را کاهش دهید و از حیوانات خود در روز های گرمای تابستان محافظت کنید. به این ترتیب، حیوانات شما در طول ماه های تابستان شادتر، سالم تر و پربارتر خواهند شد.

در واقع، کارکرد پنکه مه پاش گاوداری به این صورت است که با کاهش دمای بدن، مصرف غذا نیز افزایش می یابد، دوره تولید مثل طولانی تر می شود و سرعت رشد افزایش می یابد. اکنون زمان آن فرا رسیده است که با سیستم خنک کننده مه پاش که قیمت آن ارزان و نگهداری از آن آسان است، به دام های خود آرامش بی نظیری هدیه دهید.

توجه به این نکته ضروری است که هنگام استفاده از پنکه مه پاش گاوداری، مه بر روی حیوانات پاشیده نشود. در صورت بروز این اتفاق مه مانند یک پتوی حرارتی عمل می کند و از خنک شدن بدن حیوان جلوگیری می کند. بنابراین بسیار مهم است که محل نگهداری حیوانات به خوبی تهویه شود و از حداکثر تبخیر برخوردار شوند.

مزایای اضافی پنکه مه پاش فشار بالا برای گاوداری

مزایای اضافی پنکه مه پاش فشار بالا عبارت است از:

  • حشرات رطوبت زیاد هوا را دوست ندارند و به همین دلیل از حیوانات دوری می کنند.
  • حیوانات، غذا، یونجه و… مقداری گرد و غبار در محوطه یا اصطبل حیوانات پخش می کنند. پنکه مه پاش با فشار بالا از پخش شدن این گرد و غبار در اطراف جلوگیری می کند.
  • ریز قطرات مه ذرات رایحه را محصور کرده و از پخش شدن آنها در اطراف جلوگیری می کند. این اثر را می توان با افزودن یک عطر خنثی کننده به غبار از طریق پمپ دوز یکپارچه افزایش داد.
  • سیستم پنکه مه پاش گاوداری همچنین می تواند برای تمیز کردن و/یا ضد عفونی محوطه حیوانات استفاده شود. ماده ضد عفونی کننده را می توان از طریق پمپ دوز اضافه کرد.

پنکه مه پاش دامداری

خطوط مه پاش علاوه بر تهویه موجود تاثیرات و مزایای بسیار زیادی دارد. لوله های انعطاف پذیر HP یا لوله های فولادی ضد زنگ با نازل در ارتفاع از پیش تعیین شده روی سطح محفظه حیوانات کشیده می شوند. یک سیستم پنکه مه پاش 70 یک مه همگن ایجاد می کند که باعث کاهش دما تا 12 درجه سانتی گراد می شود، بدون اینکه حیوانات خیس شوند. این فرایند از نظر علمی خنک کننده آدیاباتیک نامیده می شود.

سیستم پنکه مه پاش فشار بالا را می توان توسط یک سنسور دما و رطوبت به صورت خودکار در آورد. شما می توانید سیستم را به شکلی تنظیم کنید که هنگامی که به دمای از پیش برنامه ریزی شده خاصی رسید دوباره راه اندازی شود و زمانی که از یک سطح رطوبت معین فراتر رفت خاموش شود. سیستم تهویه در گاوداری اطمینان حاصل می کند که مه تازه و هوای خنک در اطراف محوطه حیوانات پخش می شود.

پنکه مه پاش گاوداری با نازل های یکپارچه

اگر سیستم تهویه موجود کافی نیست، لازم است که پنکه مه پاش دامداری اضافی نصب شود تا جریان هوا به خوبی تنظیم شود. در این مورد، ما پنکه مه پاش گاوداری گروه خود را که مجهز به یک حلقه نازل یکپارچه است را توصیه می کنیم. فن ها به یک جعبه HP Pro Box Misting Group متصل می شوند و مقدار مناسبی مه مورد نیاز برای فرایند خنک سازی آدیاباتیک را ایجاد می کنند.

پنکه مه پاش گاوداری ما می تواند توسط سنسور های دما و رطوبت به صورت خودکار فعالیت کند و در صورت بالا رفتن از مقدار مشخص شده، سیستم را خاموش و روشن کند. اگر گاوداری شما از قبل دارای فن مه پاش است، اکنون می توانید به سادگی یک حلقه نازل را با یک سیستم کلیک کاربر پسند به فن های موجود اضافه کنید.

حلقه نازل به یک سیستم پنکه مه پاش فشار بالا متصل است. به این ترتیب، یک مه همگن از ریز قطرات را تشکیل می دهد که برای فرایند خنک کننده آدیاباتیک مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین شما می توانید به راحتی اطمینان خاطر حاصل کنید که مه به خوبی در اطراف پخش می شود و پوشش خوبی بر روی محوطه حیوانات دارد. فن ها همچنین از ریزش مه بر روی حیوانات جلوگیری می کنند.

از مشکلات گرمایی ذکر شده در بالا را می توان با نصب کردن یک سیستم پنکه مه پاش گاوداری با فشار بالا اجتناب کرد. یک پمپ پرفشار 70 بار مه کوچکی از قطرات ایجاد می کند. در طی فرایند تبخیر ریز قطرات، انرژی (به شکل گرما) از هوا استخراج می شود که منجر به کاهش دما تا 12 درجه سانتی گراد می شود.

چگونه دام شما از فن های مه پاش سود می برند؟

پنکه مه پاش گاوداری با استفاده از یک ترموستات آسان و تایمر قابل برنامه ریزی به شما امکان می دهد که چرخه های مه را کنترل کرده و دمای عالی را تنظیم و حفظ کنید. به این ترتیب، سیستم های ما به گونه ای طراحی شده اند که قطرات آب را در یک غبار ریز تحت فشار قرار دهند تا قبل از برخورد با زمین تبخیر شوند. در این شرایط نیازی نیست نگران خیس شدن تجهیزات و گلی بودن کف محوطه حیوانات باشید. فواید سیستم مه پاش برای حیوانات عبارت است از:

  1. خنکی هوا موجب افزایش مصرف و استفاده از غذا در حیوانات می شود.
  2. پنکه مه پاش گاوداری دوره پرورش و سرعت رشد حیوانات را افزایش می دهد.
  3. زمان رشد را در تابستان کوتاه می کند.
  4. پنکه مه پاش با هدف ضدعفونی کننده هوا نیز قابل استفاده است.
  5. استرس گرمایی حیوانات و میزان مرگ و میر را کاهش می دهد.
  6. در مقایسه با قطره چکان ها، محیطی تمیزتر و خشک تر ایجاد می کند.
  7. مصرف آب و انرژی را کاهش می دهد.
  8. گرد و غبار و سایر ذرات معلق در هوا را سرکوب می کند.

پنکه مه پاش دامداری

راه حل های خنک کننده حیوانات

  1. خطوط مه پاش

استفاده از خطوط مه پاش برای خنک کردن سوله ‌های بزرگ، اصطبل ‌ها و مراکز پرورش حیوانات عالی است.

  1. پنکه مه پاش فضای باز

این نوع پنکه برای خنک کردن مناطقی مانند اصطبل اسب، اصطبل لبنیات و آغل ایده آل است. سیستم های مه پاش از دام شما در برابر استرس گرمایی محافظت می کند. کنترل آب و هوا حیوانات را تسکین می دهد و به حفظ ایمنی حیوانات در طول هوای گرم کمک می کند.

  1. مه پاش طیور

برای مرغداری، مه پاشی به طور چشمگیری میزان مرگ و میر را کاهش می دهد.

  1. دامداری

پنکه مه پاش گاوداری استرس گرمایی را به طور چشمگیری کاهش می دهد. مه پاش گاو به این معنی است که آنها راضی و مولد هستند و تولید شیر و سود را افزایش می دهند.

 

مدیر سایت
ارسال دیدگاه